מתנות מקוריות

     
 

מתנות מקוריות

מי מאיתנו לא אוהב מתנות מקוריות? כולנו אוהבים מתנות מקוריות ומצפים ומייחלים להם בכל הזדמנות. כילדים , ראוי יותר להביע את הרצון והצורך הזה בחיזוקים בדמות מתנות מקוריות. כדאי שמתנות מקוריות לילדים ינתנו כגמול על התנהגות טובה ושהילד יבין את הקשר בין התנהגותו הטובה לתגמול. חשוב אם כך לא ליצור תלות וקשר הדוק בין השניים ולהימנע משיטת המתנות מקוריות להיות מרכיב ראשי ודומיננטי בחינוך.

מתנות מקוריות טומנות בחובן הפתעה וריגוש וכן רצון טוב של מישהו לרצות אותך ולעשות לך טוב. מתנות מקוריות הקולעות לצרכים שלנו ולמשאלות ליבנו הן המרגשות ביותר. זה יכול אפילו להיות פתק בן מספר מילים שיכול לשנות את פני הדברים, ציור שנוצר במיוחד עבורך ואפילו כריות לילדים או כריך מושקע ויצירתי.

מתנות מקוריות, כאשר הן ניתנות מכל הלב, יכולות לחזק את תחושת השייכות ולהעמיק את הקשר בין נותן המתנה למקבל. חשוב להזכיר שרצון טוב לתת מתנות מקוריות אינו עומד לבדו. יש צורך שמי שהמתנה מיועדת עבורו יאפשר את מתן הקבלה.

מתנות מקוריות לילדים יהיו בעיקרן צבעוניות יותר, שמחות וקלילות לצד מתנות מקוריות ילדותיות עם מרכיבים דידקטיים שמסייעים להתפתחות תקינה. מתנות מקוריות לבני זוג יהיו יותר אינטימיות, רומנטיות וכנראה גם יותר מדוייקות במענה על צרכים אישיים עמוקים.

מתנות מקוריות לעובדים  יהיו בעלי אופי גלובלי יותר ופחות ייחודי. לרב זה בקבוק יין עם חבילת שי טעימה, יום כייף או תלושי קניה. מתנות מקוריות יכולות להביע תודה אהבה או הערכה. מתנות מקוריות יכולות להוות פיצוי על עוול או צער שנגרם. בין אם אלו מתנות מקוריות גדולות או קטנות, ראוי שהנימה האישית תבוא לידי ביטוי.

אין חובה כמובן לכתוב מכתב נרגש וארוך, אך כמה מילים בעת נתינת המתנה חשובות מאוד לחוויה הכללית של קבלת מתנה ולקשר שנרקם בעקבות כך. גם לתת מתנות מקוריות זו זכות גדולה ומהנה. היכולת להצליח לשמח ולמלא צורך מסוים אצל האחר מעשירות את עולמנו הפנימי ומשפרת את מצב רוחנו.