אלבום שורשים

     
 

אלבום שורשים

אלבום שורשים, או בשמו השני אילן יוחסין, הוא חלק בלתי נפרד וחשוב ביותר בהכנת עבודת שורשים של תלמידי בית ספר, או בכלל, אלבום שורשים משמש ככלי ויזואלי נוח להבנת מבנה המשפחה לדורותיה. עץ שורשים בנוי מאב ואם המשפחה, תלוי עד כמה רחוק רוצים להגיע, וסדר המשפחה יורד מהם בצורה של עץ, עד שמגיע לחברי המשפחה החדשים ולדור הנוכחי.

כיום ישנה כמות גדולה מאוד של אתרי אינטרנט המציעים שירות הכנת אלבום שורשים, בין אם דיגיטלי, באמצעות תוכנות שונות, בתיעוד בספר או כאמצעי עזר לתלמיד בבואו להכין אלבום שורשים לעבודת השורשים. 

אלבום שורשים

אלבום שורשים יכול להיות מתנה מקורית ומרגשת לאירועים משפחתיים. אלבום שורשים כמתנה מהווה משמעות ערכית, סמלית עם ערך סנטימנטלי ואומנותי. אלבום שורשים יכול לבוא כתמונה ממוסגרת שבה יש תמונות של כל בני המשפחה המוזכרים בעץ, עם תאריכי לידתם ומקום היוולדם. זו יכולה להיות מתנה נפלאה לכל אירוע משפחתי: בר או בת מצווה, חתונת זהב או כסף, יום נישואין של ההורים או סבא וסבתא, התכנסות משפחתית ועוד.

ישנה אפשרות לתעד אלבום שורשים בתוך ספר משפחתי. ישנם אתרי אינטרנט המציעים הפקה של ספר כזה, בו יהיה תיעוד אישי וסיפורי חיים עם תמונות מהארכיון המשפחתי בליווי אישי של תחקירנית מנוסה שתסייע למשפחה בהשגת כל הפרטים הנחוצים עבור אלבום שורשים, נוסף לעיצוב ייחודי לבחירת המשפחה.

כמו כן, ישנם חברות המציעות הפקת סרט משפחתי שמתבסס על אלבום שורשים. באותם סרטים יש קטעי וידאו מאירועים משפחתיים כמו חתונות, בריתות וימי הולדת. השירותים בתחום אלבום שורשים לא נגמרים וישנה אפשרות אף להדפיס גרסה זעירה של אלבום שורשים על גבי מחזיק מפתחות.